Vacature Ambtelijk Secretaris Ondernemingsraad

Ambtelijk Secretaris Ondernemingsraad in Bodegraven

Waar bent u naar op zoek?

Ambtelijk Secretaris Ondernemingsraad (16 uur)

Marjan

Als onderdeel van onze inzet voor effectieve medezeggenschap en betrokkenheid van werknemers, zijn we op zoek naar een ervaren Ambtelijk Secretaris Ondernemingsraad.

Deze rol is cruciaal voor het bevorderen van een open dialoog tussen de ondernemingsraad en het management en voor het waarborgen van een positieve werkomgeving

Wat ga je doen?

Als Ambtelijk Secretaris Ondernemingsraad ondersteun je de (door)ontwikkeling van beleid met betrekking tot medezeggenschap binnen de organisatie en zorg je voor een gedegen implementatie van het opgestelde beleid. Je werkt in opdracht van de ondernemingsraad met als doel ervoor te zorgen dat de belangen van de werknemers adequaat worden vertegenwoordigd. Hieronder een greep uit jouw takenpakket:

  • Het verzorgen van de inkomende en uitgaande correspondentie van de ondernemingsraad;
  • Zorgen voor correcte en tijdige documentatie en verslaglegging van ondernemingsraad -en commissievergaderingen;
  • Verrichten van diverse overige secretariële taken zoals het bijdragen aan het totstandkomen van het jaarverslag;
  • Het verrichten van voorbereidende en uitvoerende werkzaamheden en mede verzorgen van een adequate communicatie, gericht op de organisatie van vergaderingen en informatieverwerving en - verstrekking;
  • Bewaken van de naleving van wetten, procedures en afspraken betreffende de medezeggenschap;
  • Bijdragen aan de opstelling van de begroting van de OR en bewaken van het OR-budget;
  • Bijdragen aan het totstandkomen van het PR-beleid van de OR en het bewaken van en meewerken aan de uitvoering;
  • Zorgdragen voor de totstandkoming van diverse informatieve en formele documenten van de OR zoals adviezen, instemmingen en initiatieven;
  • Signaleren van ontwikkelingen binnen de organisatie en deze vertalen naar het medezeggenschapskader;
  • Verzamelen en distribueren van relevante informatie met betrekking tot de ontwikkeling van de medezeggenschap.

Wat breng je mee?

Wij zoeken een gedreven collega die resultaat- en klantgericht denkt en handelt en die voldoet aan de volgende functie eisen:

  • HBO werk- en denkniveau;
  • Ervaring in een vergelijkbare rol, bij voorkeur binnen een ondernemingsraad;
  • Gedegen kennis van wet- en regelgeving met betrekking tot medezeggenschap;
  • Sterke analytische en communicatieve vaardigheden;
  • Proactieve instelling en het vermogen om effectief samen te werken.

Wat bieden we?

  • Wij bieden jou een uitdagende en afwisselende baan waar veel ruimte is voor eigen inbreng, die we dan uiteraard ook van jou verwachten;
  • De functie is in eerste instantie tijdelijk voor de duur van een jaar met optie tot verlenging of vaste aanstelling;
  • Afhankelijk van je opleiding, kennis en ervaring bieden we je een salaris aan van maximaal € 4.752,- (indicatief schaal 9) bij een werkweek van 36 uur;
  • Een individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05%. In je IKB zit onder andere het vakantiegeld en eindejaarsuitkering verwerkt;
  • Wij kennen een aantrekkelijke pensioensregeling bij het ABP.

Wie zijn wij?

Een gemeente waar een hoogwaardige dienstverlening richting onze inwoners, ondernemers en bezoekers, hoog in het vaandel staat. Onze medewerkers nemen verantwoordelijkheid, pakken eigenaarschap en ondernemen actie. Onze toegevoegde waarde vertaalt zich in zowel werken mét als vóór de inwoners om samen tot de beste resultaten te komen. Wij betrekken onze inwoners actief bij onze plannen en geven ruimte aan hen om zelf initiatieven te nemen.

Wij werken met ruim 240 toegewijde collega's in vier domeinen integraal samen aan diverse opgaves en thema's zoals die vanuit de samenleving op ons af komen. Deze samenorganiserende manier van werken maakt ons als organisatie flexibel en wendbaar. Dit maakt dat wij kunnen blijven inspelen op de blijvend veranderende omgeving. Wij zijn trots op onze collega's en helpen hen bij hun persoonlijke groei. Wij kennen voldoende doorgroeimogelijkheden en bieden een prettige werkomgeving.

Belangstelling?

Herken je jezelf in bovenstaand profiel, stuur dan je CV en motivatiebrief. Voor vragen over de vacature, kun je via telefoonnummer contact opnemen met Esther Kemper of Saskia Brus, beide OR leden en over de procedure met Matin Khan.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld



Functie:ambtelijk secretaris ondernemingsraad
Startdatum:01-02-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:4752 – 4752
Uren per week:16 – 16

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Gemeente Bodegraven-Reeuwijk via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Bodegravenkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de bodegravenkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Bodegraven
  2. Ambtelijk Secretaris Ondernemingsraad Gemeente Bodegraven-Reeuwijk 01-02-2024

Bekijk ook andere vacatures