Vacature Servicedesk Medewerker

Servicedesk Medewerker in Reeuwijk

Reeuwijk 32 - 40 uur Vanaf € 2.250

Pop-up optie delen

Dit breng jij mee:

Afgeronde mbo-4 of hbo-opleiding

Enige ervaring in een Servicedesk of Hospitality functie is een pré, maar geen must

Klantvriendelijk en een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal

ITIL kennis is een pré

Een proactieve en enthousiaste houding

Dit krijg je van ons:

geld icon

Een startsalaris vanaf € 2.250,00 p/m (op basis van 40 uur en afhankelijk van ervaring), met halfjaarlijkse groei o.b.v. behaalde certificering

Overwerkregeling, bonus- en winstdelingsregeling

25 vakantiedagen + maximaal 13 variabele verlofdagen

Een vergoeding van je internetabonnement

Deelname aan interessante interne kennissessies en onbeperkt studiebudget

Vrijdagmiddagborrels, sporten met een personal trainer en dagelijkse verse lunches in ons bedrijfsrestaurant

Dit ga je doen:

Klanten ondersteunen


Op onze eigen Servicedesk ben jij dé communicatieheld die schakelt tussen de klant en ons beheerteam!

Als Servicedesk Medewerker bij SPS ondersteun jij onze klanten met alle vragen omtrent IT infrastructuur en onze Modern Workplace. Kom je er zelf niet uit? Dan zorg jij ervoor dat de juiste collega deze oppakt. Je komt terecht in ons RES-Q team - onze afdeling met beheerders en technisch specialisten. Maar jij bent degene die onze klanten als eerste te woord staat. Jij vraagt door, onderzoekt en helpt de klant. In deze rol komen jouw technische en communicatieve skills perfect samen.

Jouw werkzaamheden

  • Je neemt IT-gerelateerde vragen en verzoeken aan via de mail of telefoon;
  • Je vraagt door en komt tot de kern van een issue;
  • Je verwerkt deze tickets in Gensys, onze eigen software, of lost ze direct zelf op;
  • Je schakelt veel met collega's over issues, incidenten of verzoeken;
  • Je biedt de eindgebruiker de juiste ondersteuning zodat ze weer verder kan;
  • Je houdt de eindgebruikers en klanten op de hoogte van de voortgang van hun tickets.

Je komt terecht in een relatief jong team met informele werksfeer en korte lijnen. Soms kun je tickets niet zelf oplossen en dan is aan jou de taak om deze bij de juiste beheerder te krijgen. Aan jou vervolgens ook de verantwoordelijk dit ticket in de gaten te houden. Je schakelt op een dag veel met collega's van je eigen en andere afdelingen, en bent het eerste aanspreekpunt voor onze klanten.

Geen dag op de Servicedesk is hetzelfde. Door de grote en diverse klantenbase ben je iedere dag met andere vraagstukken bezig. Het leuke contact met klanten maakt deze functie ontzettend veelzijdig en uitdagend.

''We starten iedere dag met het Servicedesk en Support team. Hierin bespreken we wat we die dag doen, wat er speelt en blijven we op de hoogte van elkaar.

Telefoon beantwoorden en tickets behandelen

Terugkoppeling met klant

Probleem oplossen voor klant

Intern overleg met collega's van beheer

"Bepaalde tickets kun je niet zelf oplossen en dus brief je jouw collega's van het beheerteam met wat er precies moet gebeuren.

"Op woensdag hebben we een interne kennissessie tijdens de lunch - een Brown Bag Sessie. Dan vertelt één van onze collega's iets over zijn of haar vakgebied.'

Tickets behandelen en verwerken in Gensys

Terugkoppeling met klant

Administratie en rapportages maken

Overleg met klant over bepaalde IT-issues

Tickets nalopen in Gensys

''We sluiten met degene die wil de week af met een gezellige borrel!'

Welke opleiding heb je nodig als Servicedesk medewerker?

Ideaal is een mbo- of hbo-opleiding richting ICT. Je kunt ook op de Servicedesk starten met een omscholingstraject of traineeship. Als je bijvoorbeeld uit de horeca of retail komt. Heb je wel de communicatieve skills maar nog geen IT-skills? Geen zorgen, wij leren jou alles wat je moet weten over de techniek.

Hoe is de werksfeer bij SPS?

Bij SPS ben je meer dan alleen werknemer. We zijn groot genoeg om grote en landelijke projecten te kunnen uitvoeren, maar ook nog klein genoeg om alle collega's persoonlijk te leren kennen. Een echt familiebedrijf waar iedereen elkaar kent. Je krijgt bij ons alle vrijheid om jezelf in een goede werksfeer te ontwikkelen.

Welke vaardigheden heb je nodig als Servicedesk Medewerker?

Als Servicedesk Medewerker ben je de hele dag in contact met mensen. Dat kunnen externe klanten, collega's of eindgebruikers zijn. Belangrijk in deze functie is daarom om sterke communicatieve skills te hebben. Je moet kunnen doorvragen tot de kern van een probleem en je moet de eindgebruiker gerust kunnen stellen. Empathie en geduld zijn onmisbaar.

Natuurlijk is een portie leergierigheid, doorzettingsvermogen en verantwoordelijkheid ook van belang in deze functie.

Wat zijn de doorgroeimogelijkheden op de Servicedesk?

Op de Servicedesk kun je jezelf verder ontwikkelen tot Skilled Servicedesk Medewerker, Medior Servidesk Medewerker of zelfs tot Senior. Je komt terecht in ons RES-Q Team - ons team met technisch beheerders met jaren ervaring en een boel kennis. Daarom is het niet de vraag óf je doorgroeit, maar hoe snel en wanneer. Bij ons krijg je de kans om certificaten te behalen en jouw IT-carrière een kickstart te geven.

Is er een dresscode bij SPS?

Er komen vaak klanten en relaties bij ons op kantoor langs, dus willen we graag dat iedereen er representatief uit ziet. Wij noemen onze dresscode smart casual: een verzorgde look, maar niet te overdressed. Of anders gezegd: casual gekleed met een professionele uitstraling.


We zijn groot genoeg om landelijke en internationale projecten uit te voeren, maar ook klein genoeg om alle collega's persoonlijk te kennen. We werken vanuit een platte organisatiestructuur met een open cultuur waarin iedereen zijn mening telt. We hebben hetzelfde doel voor ogen. We stropen met zijn allen onze mouwen op, werken hard en zijn recht door zee.

En we zorgen dat je projecten doet waar je blij van wordt. We kijken naar jouw kwaliteiten en zorgen er samen voor dat je nooit verveeld raakt. Dit alles in een fijne werkomgeving waar de lijntjes kort zijn en eerlijkheid voorop staat. Zodat we altijd plezier hebben - tijdens én na onze werkdag.

Bij SPS kun je continu doorleren: van certificering tot een hbo-studie, van interne training tot het bezoeken van Microsoft-events: er is geen plafond voor studiebudget. Als het voor jou en SPS toegevoegde waarde heeft, is er veel mogelijk. Wij investeren in onze mensen en passen de functieprofielen aan op de kwaliteit van onze medewekers. Zo blijft je werk uitdagend en wordt het personeel ingezet op projecten waar ze echt goed in zijn.


Mireille neemt binnen drie werkdagen contact met je op.



Functie:servicedesk medewerker
Startdatum:12-02-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:MBO
Contracttype:Vast
Salaris:2250 – 2250
Uren per week:32 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met SPS via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Bodegravenkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de bodegravenkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Bodegraven
  2. Servicedesk Medewerker SPS 12-02-2024

Bekijk ook andere vacatures