Zoeken
Gouda.nl
Consulent Sociaal Domein, expertise Werk en Inkomen
Administratief/secretarieel
HBO
Vast
Advies/onderzoek
32 - 36 uur
Je kunt nog solliciteren t/m 10-06-2024
Ben jij geïnteresseerd in een uitdagende vacature waarbij je cliënten helpt die een beroep op ons doen voor ondersteuning bij werk en inkomen en heb je affiniteit met cijfers? Lees dan snel verder! Als consulent sociaal domein met expertise werk en inkomen, zorg je voor een integrale, zorgvuldige en foutloze afhandeling van meldingen en aanvragen voor een uitkering.
Wat ga je doen?
Als consulent expertise werk en inkomen beoordeel je meldingen en aanvragen op het gebied van werk en inkomen. Je houdt je bezig met diverse taken, waaronder:
Samen met een collega draag je de verantwoordelijkheid voor het verrekenen van inkomsten. Dit vormt de helft van je functie.
Je beoordeelt aanvragen voor uitkering op basis van de Participatiewet en IOAW. Hierbij houd je rekening met zowel wet- en regelgeving als de persoonlijke situatie van de cliënt.
Bij aanvragen voor een uitkering voer je een onderzoek uit naar de financiële zelfredzaamheid van de cliënt en je bekijkt ook of er gebruik kan worden gemaakt van voorliggende voorzieningen.
Je beoordeelt per cliënt in hoeverre hij/zij in staat is om zelfstandig werk te vinden;
Samen met de cliënt stel je een plan van aanpak op. Dit evalueer je periodiek en pas je zo nodig aan en
Je begeleidt, motiveert en stimuleert cliënten in hun traject naar werk en zo nodig speel je in op belemmerende factoren
Je werkt nauw samen met de werkgeversadviseurs van het WSP en consulenten werk.
Je zorgt ervoor dat alle benodigde documenten voor de beoordeling van een uitkering aanwezig is en handelt aanvragen af.
Je beheert je eigen caseload en voert bestandsbeheer uit (aanvragen, mutaties, heronderzoeken, intrekkingen en terugvorderingen).
Voor kwaliteitsverbetering draag je bij aan collegiale toetsing.
Je bent alert op signalen van fraude.
Je legt maatregelen op volgens de afstemmingsverordening.
Met wie ga je werken?
Binnen de Gemeente Gouda werken we met een integrale uitvoeringsorganisatie waarbij verschillende afdelingen samenwerken over de grenzen van wetgevingsdomeinen heen. Deze integrale aanpak wordt gevormd door de afdelingen door de afdelingen Opgroeien en Start Arbeidsmarkt, Werk en Financiën en Zorg en Ondersteuning. Een boeiende en dynamische omgeving waarin je als consulent een waardevolle rol kunt spelen!
Als consulent sociaal domein expertise werk en inkomen ga je aan de slag in het team Werk en Inkomen (W&I) op de afdeling Werk en Financiën. Het team W&I bestaat uit collega's met verschillende functies: expertise werk en inkomen, expertise inkomen, expertise werk, financieel medewerkers, contractbeheerder re-integratie en ondernemen vanuit de bijstand en verbinder Statushouders aan het werk.
Wat heb jij in huis?
Dit bieden wij:
Gouda is van oudsher de stad van kaas en stroopwafels. Smaakvol en divers! Een leuke, middelgrote stad met grootstedelijke uitdagingen; want Gouda ontwikkelt zich volop. De komende jaren staat er nog veel te gebeuren. Daarom zijn we ook zoek naar #smaakmakers, want jouw ideeën en kennis kunnen we goed gebruiken! Welke smaak voeg jij toe aan Gouda?
Wat bieden wij naast smaak?
Wil je graag sfeerproeven? Kijk dan op www.werkenvoorgouda.nl
Salaris en contract
Het gaat om een functie voor 32 tot 36 uur, waarbij we altijd met een contract voor een jaar starten. Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring en betreft maximaal € 4.752,- bruto per maand op basis van 36 uur per week (schaal 9). Voor een uitgebreide toelichting op ons ruime aanbod arbeidsvoorwaarden klik hier. Wil je graag sfeerproeven? Kijk dan op www.werkenvoorgouda.nl
Enthousiast?
Wil je ook als #smaakmaker bij ons aan de slag? Dit kan tot en met 10 juni 2024.
2024.
Heb je vragen over de functie, wil je eens bellen of koffie drinken met een toekomstige collega? Neem dan contact op met Femke Kerstiens-de Hertogh, teamleider Werk en Inkomen, afdeling Werk en Financiën via . Voor meer informatie over het werken bij de gemeente Gouda of de wervingsprocedure kun je contact opnemen met Janine van der Vlist, afdeling HRM, via .
Na een eerste selectie benaderen we de kandidaten voor een sollicitatiegesprek. We houden maximaal 3 sollicitatiegesprekken, deze gesprekken kunnen zowel fysiek als via Teams plaatsvinden. Eventueel maken we gebruik van een referentieonderzoek en/of (online) assessment. Ben jij onze #smaakmaker, dan krijg je nog een afrondend arbeidsvoorwaardengesprek. Van al onze nieuwe collega's vragen we een verklaring omtrent gedrag (VOG).
Integriteit Samenwerken Zelfstandigheid
Je kunt nog solliciteren t/m 10-06-2024
Functie: | consulent sociaal domein |
Startdatum: | 28-05-2024 |
Ervaring: | Ervaren |
Educatielevel: | HBO |
Contracttype: | Tijdelijk |
Salaris: | 4752 – 4752 |
Uren per week: | 32 – 36 |
Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Gemeente Gouda via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.
Deel de vacature:
Redactie Bodegravenkrant
Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de bodegravenkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws in gemeente Bodegraven via Bodegravenkrant.nl.
Vind woningen, vacatures, bekijk 112 meldingen en zie wanneer evenementen plaatsvinden op Bodegravenkrant.nl.
© Bodegravenkrant.nl is een merk van Krant.News Regionale nieuws groep.